AT89C51

Ing. Petr Procházka pprochaz
Středa Březen 17 11:50:41 CET 2004

>Jak je to, prosim, s buzenim LED mezi dvema vystupy AT89C51?
>Konkretne mezi P0 a P1 a to multiplexne (tzn. doba svitu max 1/100 s)

Na vystupy procesoru je potreba pripojit budice, protoze jednak jednotlive
vystupy na portech neposkytuji dostatecny proud, jednak soucet proudu vsech
8 bitu portu nesmi prekrocit 15mA pro port 1,2,3 a 26mA pro port 0.
Kdyz jsem nedavno delal multiplexovany 8 mistny alfanumericky displej
(spolecne anody) rizeny 89C51, pouzil jsem pro buzeni anod PNP darlingtony
BD680 jejichz baze byly pripojeny k portu 0 pres omezovaci odpory 1k5 (proud
mensi nez 3mA). Katody spinam obycejnymi NPN tranzistory (BD548B). Baze jsou
pripojeny na porty 1,2 pres odpory 1k5 a primo na portech jsou posilovaci
pullup odpory s hodnotou 3k3 (proud jednotlivym vystupem procesoru je v
urovni L zhruba 1,5mA).

Petr Prochazka
petr.prochazka@zklas.cz