Tlumivka 330 uH

xmates@post.cz xmates
Středa Březen 17 11:50:39 CET 2004

>Zdravim vsechny.
>
>Nemel by jste nekdo tlumivku do spinaneho steep-down zdroje 330
>uH 1 az 3A ? Nikde to nemuzu sehnat (jediny co jsem objevil je FK-
>Technics, ale min odber 10ks a do tri tydnu). Nebo alespon navod,
>co a kolik na co namotat, aby to melo pribizne pozadovanu
>indukcnost.
>
>Diky.
>---------------------
>Ondrej Mikes
>mikes@abnet.cz
>ICQ: 23053637

Navod \"co a kolik na co namotat, aby to melo priblizne
pozadovanou indukcnost\"
1) Chceme L=330uH, max. spick. proud vinutim Imax=3A
2) Urcime Imax^2*L ... 2.97*10^-3J
3) Z katalogu napr. fy Pramet Sumperk vybereme vhodne
   jadro, ktere bude schopne pracovat s energii z 2).
   Volime napr. jadro EF32 z materialu FONOX H21
   (zvladne Imax^2*L az 10-2; vycteno z grafu zavislosti
   Imax^2*L na sirce vzduchove mezery).
4) Pro Imax^2*L = 2.97*10-3J musime zajistit min.
   sirku vzduchove mezery vice nez asi 1.4mm - volime 1.5mm.
5) Jadro EF32 s mezerou 1.5mm ma Al=98nH, pro 330uH
   musime navinout tedy N=SQRT(L/Al) tj. 58 zavitu.
6) Pro proudovou hustotu 3.5A/mm^2 (lze vycist
   z tabulek/grafu vyrobce jadra) pouzijeme
   vodic o prurezu 0.86mm^2. Vypoctem zjistime,
   ze vyhovi lak. drat o prumeru 1mm.
7) Komora kostricky jadra ma rozmery asi 21mm x 6mm,
   58 z dratu prumeru 1mm se zcela jiste vejde.
   Pro potlaceni vlivu povrchoveho jevu muzeme
   misto jednoho vodice pouzit vice paralelnich
   vodicu, napr. 2x0.8mm.
   Pro potlaceni parazitni kapacity muzeme vinuti
   rozdelit do sekci prolozenych tlustsim prokladem,
   napriklad 0.5mm.
8) Nyni by mel nasledovat kontrolni vypocet otepleni jadra
   a vinuti. Pokud ale bude proud 3A opravdu spickovy, melo
   by byt vse v poradku.
9) Po zmereni civky bychom patrne zjistili mirnou
   proudovou rezervu jadra (i 1A). Stalo by tedy za pokus
   navrhnout civku s jadrem EF25, mezera temer 3mm.

                            Zdravi Mates

 Aktualni zpravodajstvi?
 *** http://NAJDI.TO