D/A pro stmivani zarovky

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:50:39 CET 2004

On Wed, 30 Aug 2000 hradlo@atlas.cz wrote:

> Zdravim,
> 	mam PIC16C54, potrebuju jim ovladat stmivani zarovky na DC 12V. A zbyva mi cely
> volny port B na PICu (8bit). Mam pouzit pro stmivani nejaky IO, nebo to nejak zbastlit jen z odporu
> (to ale nevim jak)? Nemusi to byt nic moc, ale to stmivani (nebo samo. roztmivani) by melo byt
> alespon priblizne plynule - nemusi to byt zadny zazrak.
> 	Puvodne jsem chtel udelat ten "D/A" z odporu, ale to se nejak nezadarilo, ale asi by to
> bylo lepsi nez kupovat nejakej D/A, nevim ale jak na to.

Nebylo by jednodussi PWM ? Na vystup z PICu pripojit spinaci tranzistor
a poustet pulsy do zarovky - pomer jejich sirky a sirky mezery zhruba
urcuje stredni vykon tim i zhruba jak to sviti. Kdyz budete regulovat
napeti tak vykon bude rust kvadraticky a hlavne ten regulator bude dost
hrat.

|                             petrsi@jcu.cz                              |