Rizeni krokoveho motorku

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:53:27 CET 2004

>Mne sa to aspon tak zda, ze to tak funguje. Keby to tak nebolo, muselo by
>platit, ze ak pri plnom koku je max. frekvencia napr. 400 Hz, tak pri
>polovicnom kroku je 800 Hz. Lenze z vlastnej skusenosti viem, ze pri
>polovicnom kroku sa da ist az do 1200 Hz. Co si neviem inak vysvetlit ako
>posunom momentovej krivky smerom nahor, co je vlastne zvysenie momentu.

Pokud se podivate na grafy momentu proti otackam pro konkretni motor,
vidite, ze jsou temer stejne v ramci nejakych 10% (muze to byt vic ci min
podle motoru), ale na krivce pro cely krok jsou vykousnute 'zuby' smerem
dolu. Tento jev je zpusoben rezonanci, pri ucitych frekvencich krokovani
klesa moment az temer k nule, je mnohem vyraznejsi pro celokrok, pri
pulkroku se temer vymazava. To muze byt jedna z pricin, proc se Vam
nepodari pri celokroku dosahnout teze rychlosti jako pri pulkroku, protoze
se nemuzete dostat pres oblast rezonance ani s nezatizenym motorem. Druhou
moznosti je, jestli pouzivate pri pulkroku i celokroku ekvivalentni buzeni,
cili jesti snizite proud pri soucasnem buzeni obou fazi na 70% hodnoty vuci
buzeni jedne faze, aby intenzita magnetickeho pole zustavala konstantni.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/