GSM reader

David Belohrad, ing. belohrad
Středa Březen 17 11:53:21 CET 2004

bohus.tabak@philips.com wrote:

> otazka; skusil si si o tom precitat nieco viac kym si tu napisal tento amatersky nazor??
>
> vies co je spatne inzinierstvo??
>
> videl si niekedy hackera??
>
> myslim, ze ani na jedinu otazku si neodpovedal ano;))
>
> Bohus

Vazeny pane,
abych pravdu rekl, nevim, co Vam mam na tento "mail" odpovedet. Neni ani k veci, ani k
nicemu
jinemu. At jsem cetl ten svuj prispevek jak chtel, tak informace, ktere jsem tam napsal
jsou spravne. Samozrejme, ze jsou neuplne, protoze nebylo smyslem opisovat zde veskere
normy,
ktere byly na toto tema napsany. Prispevek mel slouzit pouze jako upozorneni, ze veci
nejsou az
takove jednoduche jak se mozna zda na prvni pohled. Co se tyce Vasich otazek:
- precetl jsem o tom dost na to abych vedel jak to funguje. Pred casem jsme v praci delali
zabezpecovaci systemy na prave teto bazi, a proto vim co vim.
Projekt se povedl a je uspesne v provozu, takze se neda rici, ze bych o tom nic nevedel. To
ze jsem v prispevku neuvedl, ze je tam 16 vrstev, z toho 4-15 blabla, a nulta blabla... to
je dano tim, ze nema smysl se o tom rozepisovat, kdyz si to kdokoliv muze kdekoliv najit
(treba prave na hw serveru).
- spatne inzenyrstvi samozrejme ze vim co je. Snazim se ridit cokoliv co delam tak, abych
vyhnul prave tomu. Co se tyce dosazeneho vzdelani, tak mohu rici, momentalne studuji druhym
rokem postgradualni studia na Ustavu Pristrojove Techniky Akademie Ved CR, ustav nuklearni
magneticke rezonance,
a elektrikarine se venuji jiz od svych 13 let pocinaje digitalni technikou, RF konce, takze
je velmi pravdepodobne, ze o tom neco vim.   Navic jiz z povahy pohybu veci na pracovisti
vim, ze si mam
desetkrat rozmyslet, nez neco vypustim z huby, protoze pak se mi to muze setsakramentsky
vymstit. Vetsinou nereaguji na maily v podobnem duchu,
protoze pro me maji vskutku nulovy informacni charakter. V tomto pripade jsem ale udelal
vyjimku, protoze abych pravdu rekl, docela me to nastvalo. Nevite o me osobe naprosto nic a
na zaklade jednoho mailu, ktery je samozrejme uz z povahy mnozstvi informaci zkresleny,
jste schopny vyvodit takove nazory?? - No comment >:(. To ze jsem napsal, ze se do tech
vrstev nedostane, -- tim bylo mysleno, ze se tam nedostane legalne. Vim, ze po siti lze
najit algoritmy, kterymi to jde precist - nezkousel jsem to, nevim, co je na tom pravdy =
nezminuji se o tom.
- hackeri, hmm. mam par dobrych kamaradu, kteri se tomu aktivne venuji. chapu ze v jistem
smyslu jsou hackeri schopni - mozna, za predem urcenych okolnosti blablabla... , z nejake
karty neco dostat. Problem je v tom, ze takovy zpusob - a v tom mi jiste mi date za pravdu
- je nelegalni a navic znacne neefektivni - tedy aspon ze zacatku byl. Co se me tyce, tak
abych pravdu rekl, nemam hackery moc rad (i kdyz mam v jejich vrstvach dobre kamarady). a
to z toho
duvodu, ze jejich cinnost je vzdycky spojena s nejakym problemem stylu vymazana data (viz.
listovy koleje asi tak mesic zpet) a podobne, a po "opusteni stanoviste" ma vzdycky spousta
lidi moc prace, aby to po nich urovnala do puvodniko stavu. Zpusob, kterym
na sebe upozornuji neni vhodny profesionala jejich kalibru (slovo profesional je zde na
pravem miste).

Jak vidite, tak na vsechny otazky jsem odpovedel ano.     Tak marne premyslim co jste tim
mel namysli.  ....
S pozdravem
David Belohrad