C pro PIC16 a PIC17

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 11:53:12 CET 2004

Ahoj,

nasiel som este niekolko svojich poznamok ku kompilatorom IAR, HiTech.

1) IAR (win)
- je to velmi napadne na standartne prostredie
- kvalita generovaneho kodu je velmi zavisla na nastaveni roznych pragma
prikazov a samotneho modu kompilatora. Bez presneho popisu je velmi obtiazne
najst spravnu "konstelaciu" tak, aby vysledny kod zodpovedal tomu, ako by to
mohlo vyzerat, keby ste to programoval v asm. Bez manualov je to trochu
obtiazne.
- podpora pre HW-nasobicku v pripade 17C (samozrejme da sa zakazat)
- automaticke rutiny pre pracu s on chip EEPROM, staci zadat _eeprom pri
definicii prislusnej premennej
- dobre nadefinovane makra podla ap. listov Microchipu
- simulator, podla mojho nazoru velmi pekny a prehladny simulator s roznymi
funkciami od simulacie HW az po rozne profilery kodu. Zdal sa mi byt ovela
prijemnejsi, nez MPLAB.

V cene je kompilator, simulator, tlacene manualy, bezplatny support,
automaticky update na nove verzie 1 rok

2) HiTech (dos)
- jednoduche nastavenie parametrov kompilatora a optimalizacie
- v case ked som ich porovnaval, este nepodporoval HW nasobicku (posledna
verzia by to uz mohla mat)
- niektore makra si treba prepisat podla doporuceni Microchipu
- pri praci s EEPROM treba pouzivat rutiny k tomu urcene (su nadefinovane)
- ma vstavanu podporu tusim pre download 16c87x

V cene je kompilator a bezplatny support. Tlaceny manual je za peniaze a ako
je to s update neviem.

Generovany kod, vyslo mi to priblizne rovnako pri porovnatelych
nastaveniach. Nieco vyslo lepsie v HiTech, nieco v IAR. Inak tazko sa
rozhodnut. Cena presne vyjadruje to, pre co sa clovek rozhodne. Takze je len
na Vas.
Inak pokial viete, ako veci urobit optimalne v asm, tak potom aj kod v C
bude skoro na 95% ten isty. Potom sa treba este pozriet na to, akym sposobom
sa generuju rozne programove struktury napr.: do{}while; while(){}; a pod.
Da sa to zistit aj v demoverziach. Co som moc nepochopil pri HiTech, bolo
vlozenie asm do C.

A.