Spinany zdroj velkeho vykonu

AZ aze
Středa Březen 17 11:53:12 CET 2004

----- Původní zpráva -----
Od: Ing. Vaclav Guoka <vaclav.gunka@vitkovice.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Odesláno: 14. dubna 2000 12:28
Předmět: Spinany zdroj velkeho vykonu

> Nema nekdo k dispozici schema spinaneho zdroje ktery
> se pouziva jako zdroj svarovaciho proudu aspon neco kolem
> 3000W ? Zatim jsem na Inetu nasel spin. zdroje jen do 500W.
> Moc se mi tyhle male svarecky libi, ale stoji strasne penize proto
> bych chtel neco podobneho ubastlit.
> --
> Tomas Nevrela

Pred casem tady bezela diskuze kolem stejneho problemu,
prikladam mou odpoved:

Neni to jednoducha zalezitost, i kdyz tak muze vypadat. Problemy
skutecne rostou s vykony a rovnez stoupa cena takoveho amaterskeho
vyvoje, a muze dosahnout i prekrocit vzhledem k cenam tranzistoru IGBT,
rychlych diod atd. cenu hotove svarecky bezne prodavane....
Sveho casu je vyrabel MEZ Brumov,
mozna jeste vyrabi, mensi asi do 130A, vazila 16kg,  stala pred nekolika
lety asi 19t. penez s DPH...
Pouzivali tam IO MDA4700 a znacnou cast zapojeni koncoveho stupne
tvori ochrany proti prurazu tranzistoru...
Clanek o menicich velkeho vykonu je v ST 11/1993, neco je v ST11/91
a clanek "Zdroj prudu pre oblukove zvaranie" (slovensky) je v casopise
ELEKTRO 11/93str. 450-455, s tranzistory BUX48A a diodami KYW31/150.
Ing. A. Zeravik, ELTEX electronics