Generovani HTML stranek z databaze

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:53:11 CET 2004

On Mon, 17 Apr 2000 Serych@Panska.CZ wrote:

> Vas dotaz vypada, jako byste chtel vzit databazi, pripravit si nejaky
> template a pak spustit neco, co by spojenim dat a toho templatu vygenerovalo
> soubory .html, ktere by se pak pretahly na www server. Rozumim tomu dobre?
> Pokud ano, nevidim Vase reseni jako prilis stastne. Daleko elegantnejsi je
> na serveru udelat treba ASP (Active Server Pages) nebo neco jineho, PHP atd.
> (pri rozhodovani asi nejvic zalezi na zvyku a platforme, na ktere bezi
> server). Tim usetrite krok generovani stranek. Generuji se automaticky a?
> p?i pozadavku klienta, a to ze zcela cerstvych dat.

Mne to nepripada jako tak spatny napad. Generovani online z databaze je
dobre pro server typu noviny, kde nad tim obvykle sedi nejaky soft pro
spravu clanku a reklamy. Oproti statickym je daleko narocnejsi na server.

Pokud dochazi jednou za tyden k aktualizaci, je v podstate jedno jestli
se to vygeneruje doma  a prenese se vysledek, nebo jestli se synchronizuje
databaze na serveru.

Vyhoda databaze na serveru a online generovani se vyrazne projevi, pokud
ma web spravovat vice lidi.

> Udelat .ASP stranky z jednoduche databaze neni az tak slozite, ale je jasne,
> ze pokud v tom nedelate, prvotni energetickou barieru "dostani se do toho"
> budete muset prekonat.
> Pokud byste stal na svem, napada me nouzovka, ktera by mozna mohla fungovat.
> Ve Wordu pomoci  "Hromadne korespondence" vygenerovat z dat "stranky" a ty
> pak ulozit jako .html

Napada mne jedna vec - co treba rozjet na svych windows webserver s podporou
skriptu a mozna i nejakou databazi (i kdyz podle popisu zadani by stacila
jen podpora skriptu). V tomhle prostredi to delat a aktualni obsah webu
stahnout nejkym wget-em nebo jinym www stahovacem do statickych  souboru
a ty pak vystavit u poskytovatele.

Pak uz bude hracka prejit na fazi dve a mit to cele dynamicky u providera.

|                             petrsi@jcu.cz                              |