Doporucena teplota procesoru ?

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 11:53:06 CET 2004

Hello Karel,

úterý, 18. dubna 2000, you wrote:

KN> Jak presne to funguje, to nevim. Ale kdysi tady byla o tom diskuse.
KN> V principu je to asi tak, ze se otacky ridi pusne, zmenou stridy.
KN> Strida se meni podle otacek, kterymi se ventilator otaci (tj. necim
KN> se tam musi otacky snimat). Kdyz motor pribrzdi, zvetsi se strida.
KN> Spinanim pulsu vznikaji spicky v napajeni ventilatoru, ktere dokaze
KN> vyhodnotit deska a z nich potom vypocitava otacky.
KN> Tak takhle nejak to je.
No, to by bylo sice hezke, ale potom by nestal ten ventilator 50Kc,
ale 200. Do ventilatoru jde 12V, a ty dva tranzistory je jednoduchy
multivibrator, nastaveny na pevnou frekvenci, a prepinaji faze do
elektromagnetu, ktere otaci permanentnim magnetem, ktery je na rotoru.

KN> Teda ze to az takhle moc odflakujou, to jsem nevedel. Ale nejakou
KN> korekci by tam udelat mohli. Uzivatel by si ji mohl jednorazove
KN> nastavit, podle konstant prechodu tepla, typu pouziteho chlazeni
KN> atd. (ale jenom kdyby chteli presnou teplotu...)
:-))

KN>         Zdravi Karel Novosad, Student VOS Kutna HORA
KN> P.S. predem se omlouvam za pripadne nesmysli...
Asi reknu Ing. Staremu, aby Vam to vysvetlil.

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    <FIDO 2:423/87>
  http://www.bitest.cz/ales
        ICQ:64650313

Pozor !! Tato zprava obsahuje viry. Necist !!