89C2051+ IR control + synchro v konstrukci p. Netopila ?

k.kral@post.cz k.kral
Středa Březen 17 11:53:00 CET 2004

Nemaje jine uzitecnejsi prace hral jsem si s obvodem detekce pruchodu 0 v vyse uvedene konstrukci.

Zkusil jsem obvod simulovat na simulatoru a zda se, ze obvod neni navrzen zrovna idealne.

Predem upozornuji, ze analogove technice prilis nerozumim a tak to berte s rezervou.
Jde o vysledky SW simulace a v realu muze byt vse jinak.

V puvodnim obvodu je I emitorem 1.7mA a na osciloskopu je patrne znacne ruseni

Odpory 47k jsem nahradil odpory 5M, odpor 1k odporem 10k a predenvsim KC238C tranzistorem BC639.

Vysledkem je odstraneni ruseni a I emitorem pouze 126uA, odpor vuci siti vice nez 100 nasobny a zhruba stejna presnost detekce.

Hlavnim problemem je zrejme nevhodne zvoleny tranzistor s prilis vysokym zesileni puvodne B=450 nyni B=40.

Co to udela v realu ???
Stejne je idealni detekovat pruchod 0 na sekundaru trafa, ale pokud napajite obvod z jineho zdroje muze se info hodit.

K.Kral

 Obsahla databaze firem?
 *** http://NAJDI.TO