Prenos dat

David david.poruba
Středa Březen 17 11:52:53 CET 2004

V zarizenich pro jednosmernou komunikaci napr. pro ovladani zabezpecovacich
zarizeni pro
automobily, ci centralni zamykani se prevazne pouziva klicovani metodou
ON/OFF keyning,
coz znamena zapinani a vypinani vysilace v klicence DO. Informaci hodnota je
pote obsazena v promenlive delce doby, kdy je vysilac zapnut a kdy vypnut.
Na zacatku prenosu se pouzivaji
startovaci bity se specifickou hodnotou, aby je bylo mozno rozeznat od bitu
datovych. Datovy
prenos se doplni bud kontrolnim souctem, CRC, pripadne se kod musi prijmout
3 x stejny,
aby byla potvrzena jeho platnost. Pouziti plovouciho kodu je jiz zalezitosti
kazdeho konstruktera,
dle pozadavku na zabezpeceni prenosu. Pri konstrukci je treba vzit v uvahu
max. mozny prijimany kmitocet daneho prijimaciho modulu.
     Pri pouziti levnejsich modulu od Eniky pro prijem se sirkou pasma cca
1.2 MHz je mozno
v DO pouzit jednoduche oscilatory naladene pomoci kond. trimru na dany
kmitocet. Pri pouziti lepsich prijimacich modulu s vetsi citlivosti a mensi
sirkou pasma doporucuji pouziti vysilace
se SAW rezonatorem. ktery zajistit vetsi stabilitu kmitoctu pri zmenach
teploty a napajeciho
napeti. SAW rezonatory dodava napr. Ryston, ovsem budou urcite zadat
objednani vetsiho
mnozstvi, coz je u nich min. 1000, ci 2000 kusu.

David