digitalni osciloskop pro PC

Marian Dvorak dmarian
Středa Březen 17 11:52:53 CET 2004

Dobry den, napsal jste:

> Tak z teto diskuse nejsem zrovna moudry a proto konkretne, ktery z
nasledujicich pristroju by jste zvolili bez ohledu na cenu

> DPO pro PC M621 v externim provedeni nebo OS-3060D od LG, 60MHz
analogo/digitalni osciloskop (blizsi info na
http://testequipmentdepot.com/goldstar/os3020d&os3040d&os3060dspecs.htm )

-bohuzel Vam zase nereknu jednoznacne rozhodnuti, jen par svych uvah:

1) pro urcity pristroj bych se rozhodl POUZE PO VLASTNORUCNIM PROZKOUMANI -
reakce obrazovky na zmeny signalu, na ovladaci prvky, porovnani zobrazeneho
signalu se skutecosti atd..., nelze verit tomu, co vypraveji vyrobci

2) jak zde jiz nekdo napsal, k PC-pristroji budete potrebovat jeste
analogovy osciloskop, na kterem se podivate, jak signal vlastne vypada, pak
ho zachytite do PC a pomoci kurzoru pomerite ruzne udaje, pripadne ulozite
na disk - muze to byt vhodne reseni, pokud je samostatny dobry
digit.osciloskop financni problem - v Brne je prodejna ELEX, kde maji ruzne
pouzite BM584, BM566 - slusne analogove osciloskopy (tel.05-41214371) -
nejsem jejich agent - je to ve sklepe pres ulici od Semilassa, Palackeho
ulice

3) podle toho, co pisou na vyse uvedene adrese o LG OS3060 je to ponekud
ideologicky zastaraly pristroj - prevodniky 20MS/s, z toho plynouci
jednorazove deje jen do 5 MHz, pokud je sirka pasma vetsi nez 1/2 vzorkovaci
frekvence prevodniku (teoreticky, v praxi to je horsi), tak je pouzito
nejake 'virtualni' vzorkovani (plati i pro M621, ten ma prevodnik 50MS/s -
www.etc.sk ) - je potreba vice period vstupniho signalu k jeho zachyceni,
jednorazovy dej nelze zobrazit v stejne sirce pasma jako opakovany -
vetsinou oznacovano jeko 'equivalent time sampling=ET' - drive to delal i
Tektronix, neexistovaly vhodne prevodniky
Jestli jsem to spravne pochopil, tak OS3060 stoji okolo 1600U$, coz je vice
nez mnou propagovany TDS210 (www.tek.com) - ten ma ale misto obrazovky LCD
display, je treba si na nej zvyknout, ma zobrazeni cerne na bilem pozadi,
Tektronix tam zato dal prevodniky 1GS/s (skutecnych, ne ET), takze nema
zadne problemy s neopakovanymi signaly a navic usetri na dolni propusti pred
A/D prevodnikem. Ovladani TDS210 je silne podobne analogovemu pristroji,
citlivosti Y, casova zakladna, poloha stop a kurzoru se nastavuje 'tocitky'
, ma mereni stredni, efektivni, mezivrcholove hodnoty napeti, frekvence,
periody a horizontalni a vertikalni kurzory a navic je pametovy (porty pro
propojeni s PC a modul pro FFT a brasna na prenaseni se musi prikoupit
navic).

Dost bylo propagandy, snad si z toho neco vyberete, znovu bych zduraznil
nutnost vlastnorucniho 'osahani' pristroje pred rozhodnutim, neverit nikomu
a nicemu, ani me (mirne prehanim).

S pozdravem    M.Dvorak dmarian@iol.cz