zvetsenie dosahu

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:43:09 CET 2004

>Na pripojenie sa na Inet rychlostou okolo 85 kbit/s pouzivam Virtual Cable
900
>beziacom na 900 MHz-dosah 250 m. Je to mala skrinka so sklapaciou antenkou.
>Potrebujem zvetsit dosah aspon na 1 km.Viete poradit nejaku HW upravu,
napr. zosilovac v 900 MHz pasme, upravu anteny resp. jej vymenu za dipol ap.

Nevim, jake povolovaci podminky plati pro pasmo 900 MHz, jestli by zesilovac
na vysilaci strane neprelezl dovoleny vyzareny vykon. Jsem zastancem cistych
reseni, zvlast kdyz jsou i nejlevnejsi. Zvetseni vzdalenosti 4x dle teorie
odpovida snizeni vykonu na prijimaci strane 1/16, to je 12dB. Na kazde
strane je treba zvednout zisk anteny o 6 dB, coz neni tak moc. Zkusil bych
bud sletovat 5-prvkovou YAGInu pro pouziti v mistnosti u okna (rozmery lze
najit v starych modrych AR, kdyz mi napises kmitocet, tak ti to vypocitam v
mm), nebo lze pouzit sirokopasmovou TV "matraci" na strese. Je to sice
kousek mimo jeji rozsah, ale ma porad lepsi zisk, nez ta 5-YAGI. Mozna, ze
by se dala sehnat i profi antena pro toto pasmo. Zkus Kovoplast Chlumec.

Andel