digit. fazovy zaves

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:43:07 CET 2004

-----Původní zpráva-----
Od: rkabatek@oku-ka.cz <rkabatek@oku-ka.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Datum: 6. září 1999 8:06
Předmět: Re: digit. fazovy zaves

>Jestli jsem to dobre pochopil, tak cely trik je v tom, zasynchronizovat
>nejaky vnitrni hodinovy signal s prijmanym aby bylo mozno cist zaruseny
>datovy signal, ktery se pak cte synchronne s vnitrnimi hodinami (externi
>muzou byt necitelne). A jak se ten vstupni signal (data) nejlepe detekuje?
>Vzorkuje se v polovine sve odhadovane polohy, nebo se s nim provadi nejaka
>statisticka analyza (meri se vetsi pocet vzorku a analyzuji se).
Ja to delam tak, ze ctu ten vstup 4x okolo doby, kdy ma prijit nabezna
hrana.
Jednicka v 1. cteni je chyba a odecita se promenna Sync (indikace
zachyceni).
Dalsi se provadi jen pri prvnim cteni 0.
Jednicka v 2. cteni znamena, ze hrana prisla drive. Vnitrni oscilator se
doladi
do + a zaroven se mu posune faze (proporcionalni slozka regulace).
Jednicka v 3. cteni znamena, ze hrana prisla akorat. Vnitrni oscilator se
necha tak, jak je.
Jednicka v 4. cteni znamena, ze hrana prisla pozdeji. Vnitrni oscilator se
doladi
do - a zaroven se mu posune faze.
Nula v 4. cteni znamena chybu.
Pokud ma vyhodnocovani pracovat spravne, kdyz se precte jednicka napr. az
pri 3. cteni, musi byt pred tim vsude 0, jinak je to chyba a potom musi byt
vsude jednicky.
Protoze doladuju krystal, kde jsou zmeny kmitoctu minimalni, nedelam to
primo.
Mam promennou, ktera zacina na 128 a kazdym doladenim do + narusta,
doladenim do - se zmensuje. Kdyz dosahne urcitou max. nebo naopak
min. hodnotu, zmeni se ladici napeti o 1, tuto promennou prepisu na 128
a proces se opakuje. Pri kazdem uspesnem cteni nabezne hrany se Sync
pricte o 1, pri neuspechu se odecte o 2. Pokud poklesne pod nastavenou
hodnotu, smycka PLL se nesynchronizuje a pamatuje se posledni nastaveny
kmitocet. U hodin bez trimru tak dosahuju po 4 hodinach rizeni presnost
autonomniho chodu pod 0,1 sec/den (pokud je teplota v mistnosti konstantni).