Hledam IO - programovatelny zdroj proudu

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:43:04 CET 2004

>Take se zajimam o zdroj proudu rizeny digitalne.(konkretne mi jde o buzeni
>proudove smycky 4-20mA)
>Me pozadavky jsou: 0-20mA vystup,0.5%-1% celkova presnost, rozhrani
>muze byt paralelni i seriove,teplotne -40 az +80C, cena do 500,-.

>Zatim jsem to resil prave tak jak kolega nechce tj. D/A + OZ + T + presny
>odpor jako reference.
Zrejme ma v rukavu lepsi reseni, ale chce Vas napred trochu potrapit ;-)

>D/A ... AD5310 10bit serial SPI rozhrani ... 131,-(bez DPH) u Amtek Brno
>odpory za bratru 25,-
>OZ, T, zdroj ref. napeti pro D/A ... uvidime, s rezervou 100,-?
>---------------------------------------------------------------
>Suma : cca 260,-
>
>Mym problemem je presnost AD5310, max chyba Full Scale je 1.15%(typicka
>0.15%)
Mozna podstatne vetsim Vasim problemem bude pocatecni tolerance zdroje
referencniho napeti, pripadne jeho drift, jak vidim, nemate na nej vice nez
50KC, to nebude zadna slava. I pri 50ppm/C je to 6000ppm, cili 0.6% v
rozsahu 120stupnu. A to pocitam jenom drift. Dalsim zdrojem chyby muze byt
vstupni offset a drift OZ...

Vim, ze nejake budice dela BurrBrown, ale ze byste se vesel do 500KC i s
D/A prevodnikem, k tomu bych byl docela skepticky.

Navrhoval bych do celeho zarizeni pridat jeden trimr za 6KC a na multimetru
kazdy kus individualne dostavit. Pak nam zbyva jenom drift, ktery by se pod
1% mohl, i kdyz nemusel, udrzet.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/