Vypocet chladicu ?

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:43:02 CET 2004

At 10:28 16.9.99 +0200, you wrote:
>Muze mi nekdo poradit jak se pocita potrebna velikost chladice pro
tranzistor (ztratovy vykon na tr. zanam; spickove muze dosahnout az cca
100W) ?
>Co udava koeficient prestupu tepla u chladicu ?
>O kolik se vypoctena plocha muze snizit pokud se prida ventilator ?

Je to obdoba ohmova zakona. Misto odporu je tepelny odpor, misto napeti je
teplotni spad (rozdil teplot) a misto proudu je tepelny tok, cili
'ochlazeny tepelny vykon'. Tepelny odpor mezi prechodem a pouzdrem je v
serii s odporem mezi pouzdrem a chladicem a dale v serii s oporem
chladic-vzduch.

Pro konkretni profily jsou nejaka data uvedena v katalogu Fisher
Elektronik, ale to samozrejme dale zalezi na poloze, proudeni vzduchu, tez
barve chladice apod.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/