Re: Napájení +-5V z +12V

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:42:55 CET 2004

On Mon, 27 Sep 1999 p_dolansky@post.cz wrote:

> Odesel mi IC v vyhodnocovaci polohy a jak jsem zjistil jiz se nevyrabi.
> Nahrada vyzaduje zaporne napajeni -5V, ktere v pristroji neni.
>
> Poradte jak nejednoduseji vyrobit -5V.

Pred mustkem dat diodu a kondenzator (minus kondenzatoru spojene
s katodou diody) jako jednocestny usmernovac, z toho to vytahnout
pres dalsi diodu na kondenzator podobne zpojeny s tim ze plus
kondenzatoru je pripojeno na nulu za puvodnim mustkem.

> Pristroj je napajen +5V z 7805 -> diodovy mustek -> Trafo ~12V.
>
> Odber +5V >1A, predpokladany odber -5V cca 100 - 200 mA.

Dale stabilizovat nejakym 78l05. Nezapomenout ze je nutne odebirat
z toho mustku vetsi proud nez z takto vytvorene zaporne vetve,
protoze ta druha cast te zaporne vetve je nabijena pres ten mustek.
Pokud by se odebiral vetsi proud z te zaporne nez z te kladne
casti pak se zvetsi napeti na kondenzatoru za mustkem a zmensi
to zaporne napeti na druhem kondenzatoru zaporne vetve natolik, az
se proudy vyrovnaji.

|                             petrsi@jcu.cz                              |