Laserove 'oko'

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:42:53 CET 2004

Zdravim bastlire,
mam jeden dotaz: V jednom automatu na osazovani SMD jsem videl zajimavou vec, je to takova trubicka s optikou v ktere je laserova dioda a zrejmne nejaka prijimaci dioda a to je zapojene do takove male krabicky s elektronikou. Cele tohle zarizeni ma tu funkci, ze na DPS kterou date do automatu jsou v protilehlych rozich nechane dve kulata nevyleptana kolecka medi a automat si po zalozeni DPS najede timhle laserem do mist, kde maji ta kolecka byt a prejede je v obou osach. Jakmile odjede laserem z kolecka, zmeni se odraznost desky a automat tak urci presne polohu DPS a pokud je trochu pootocena, upravi si program tak, ze osazuje vzdy dobre. No a protoze mam CNC vrtacku na plosnaky a mam vzdy velke problemy se zamerenim desky, tak by se mi moc libilo ji timhle 'okem' doplnit. Bohuzel original stoji 56 kKc bez DPH, coz je 56x vic, nez jsem dal za celou CNC ;-(. Nemate nekdo napad, jak to vyrobit, samozrejmne spis po mechanicke a opticke strance, elektronika bude trivialni. Zkousel!
!
!
 jsem snimaci jednotku z CD, ale vykon laseru je moc slaby. Chci zkusit jeste laser z vypalovacky na CD, ale zatim jsem zadny nesehnal.
BTW: V tom automatu je ta optika asi 10 cm nad plosnakem !!
Predem dekuji za kazdy napad.
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/~lkavan