Laserove 'oko'

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:42:53 CET 2004

On Thu, 30 Sep 1999, Libor Kavan wrote:

> Zdravim bastlire,
> mam jeden dotaz: V jednom automatu na osazovani SMD jsem videl
> zajimavou vec, je to takova trubicka s optikou v ktere je laserova dioda
> a zrejmne nejaka prijimaci dioda a to je zapojene do takove male
> krabicky s elektronikou. Cele tohle zarizeni ma tu funkci, ze na DPS
> kterou date do automatu jsou v protilehlych rozich nechane dve kulata
> nevyleptana kolecka medi a automat si po zalozeni DPS najede timhle
> laserem do mist, kde maji ta kolecka byt a prejede je v obou osach.

Jenom aby ho nespletla deska ktera na sobe bude mit podobne obrazce
i jinde a nenasazel to 'do kose' :-)

> Jakmile odjede laserem z kolecka, zmeni se odraznost desky a automat tak
> urci presne polohu DPS a pokud je trochu pootocena, upravi si program
> tak, ze osazuje vzdy dobre. No a protoze mam CNC vrtacku na plosnaky a
> mam vzdy velke problemy se zamerenim desky, tak by se mi moc libilo ji
> timhle 'okem' doplnit. Bohuzel original stoji 56 kKc bez DPH, coz je 56x
> vic, nez jsem dal za celou CNC ;-(. Nemate nekdo napad, jak to vyrobit,

Ehm - kdeze se tak dobre nakupuje ?

> samozrejmne spis po mechanicke a opticke strance, elektronika bude
> trivialni. Zkousel jsem snimaci jednotku z CD, ale vykon laseru je moc
> slaby. Chci zkusit jeste laser z vypalovacky na CD, ale zatim jsem zadny
> nesehnal.

A co treba laserove ukazovatko ? To Vas spolehlive oslni na 20 metru kdyz
ho namirite do zrcatka . Ma ponekud siroky paprsek, ale kdyby se pred nej
dala sterbinka tak by se paprsek zuzil a vykon zmensil aby nebyl zbytecne
velky. Saotnou diodu nabizi GM asi za 300.

|                             petrsi@jcu.cz                              |