PCB software

Stepan Husek husek
Středa Březen 17 11:42:52 CET 2004

Pavel Chromy p??e:
> Jaky doporucite software na kresleni plosnych spoju (platforma windows)?
> Predpokladam, ze takovy software nebude free, takze alespon neco, co se da
> stahnout jako pouzitelny shareware nebo demo.
>
> Jde mi o kresleni jednoduchych plosnaku, nepotrebuju automaticky navrh.
> Taky by nebylo spatne neco na kresleni schemat.

To nejlevnejsi je CD Ferda Mravenec (kolem 500Kc), je tam plna verze
(jen pro DOS) BEZ OMEZENI. (POZOR: z Internetu stahnete pouze omezenou
verzi 60 soucastek / 400 vyvodu). Jedinou jeho nevyhodou je, ze nema
editor schemat. Da se ale napsat netlist (byl o tom clanek loni
v Amaterskem radiu) a podle neho spustit jednoduchy autorouter a
kontrolu
spoju. Vrele doporucuji pro zacatecniky. Ja jsem ten autorouter pouzival
pouze pro propojovani spoju krok za krokem, kdyz jsem mel navrh
namalovany tuzkou na papire. Skvela je hlavne kontrola spravnosti
prpojeni - budete se divit, co vsechno se da udelat spatne.

Dalsi programy:
* Formica 4.2, plna verze WIN vyjde na 24kKc (to je uz na
        profi urovni), moznost omezenych verzi.
Hledejte na http://www.formica.cz/. Nabizeji omezenou verzi pod DOS
za 980 (bez dane), 70 soucastek a 350 vyvodu bez omezeni plochy.
Na INVEXU v Brn? pristi tyden jej dostanete i s manualy, myslim
i s WIN verzi. Podrobnosti jsou na www strance.

* Eagle 3.5, plna verze WIN vyjde na asi 35kKc, omezene
        verze jsou levnejsi.
Ceny SW jsou orientacni, platily zacatkem tohoto roku.
Hledejte na http://www.eagle.cz/

Stepan Husek
husek@datis.cdrail.cz