prutokomer

BeranMar@ipb.cz BeranMar
Středa Březen 17 11:42:50 CET 2004

Jedna se o induktivni prutokomer z katalogu Conrad - nemeckeho. Jinak je to
podle me stridavy, pouze civka s vrtulkou uvnitr a pokud to pripojim na
merak a roztocim, tak slysim ten prerusovanej ton.
Jelikoz to mam na motorku, tak potrebuji co nejjednodussi reseni, mozna bych
bral i jinej prutokomer, ale vzhledem k tomu, ze tenhle stal skoro 2000,-
tak se mi to vyhazovat nechce.
Nemam ani merak na tak male stridave napeti, ani osciloskop, kterym bych to
zmeril. Zkousel jsem za to dat jednoduchy tranzistorovy zesilovac, ale
vysledek rekl bych zadny.
Nekde jsem cetl, ze vystup toho snimace lze zesilit pomoci MAA741 a potom
prevest pres MAB108.. nebo neco podobneho jako komparator, ale nesehnal jsem
schema.
Kazdopadne na vystupu potrebuji mit stejnosmerne impulsy, pro + a - o
velikosti kolem 5V a s delkou asi ak 50ms. Ale to myslim neni tak kriticke.
Konstrukce samotne elektroniky, ktera toto bude snimat je jednoducha. Odpor
v serii s diodou optoclenu CNY17. Tedy potrebuji impulsni napeti, ktere bude
spinat optoclen.

Diky
Martin

-----Původní zpráva-----
Od: Aleš Donda [mailto:alik@volny.cz]
Odesláno: 1. října 1999 21:20
Komu: Multiple recipients of list
Předmět: Re: prutokomer

>Panove, nemate prosim nekdo radu na ten zesilovac s .... nevim cim, kterej
>by z indukcniho prutokomeru udelal impulsy o velikosti 5-20V ? Surne.
>Nejlepe co nejjednodussi, protoze to jde na motorku.

Z otazky neni jasne o jaky typ indukcniho prutokomeru vlastne jde.
Zda je na vystupu stridave nebo stejnosmerne napeti. V kazdem pripade
se bude pohybovat v radu desitek, mozna stovek milivoltu.

Pokud je vystup stejnosmerny, lze ho zesilit operacnim zesilovacem zapojeny
tak, aby mel "nekonecny" vstupni odpor. Na vystup OZ pak pripojit prevodnik
U/f.
Pokud je stridavy, tak jsou k tomu vhodne dva OZ. Prvni by slozil jako
sledovac nebo
predzesilovac napeti a druhy jako prevodnik napeti-proud. Na ten pak
pripojit
usmernovaci mustek s odporem, na kterem se pak da merit usmernene napeti.

Abych mohl odpovedet konkretenji potreboval bych znat konstrukci toho
prutokomeru
a pozadovany vystup.

A. Donda

Email:  Dondaa@fel.cvut.cz