Laptop a GSM

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:42:48 CET 2004

Od: Straka Matus [mailto:magpie@pobox.sk]
Odesláno: 4. října 1999 20:56
Komu: Multiple recipients of list
Předmět: Re: Laptop a GSM

Date sent:      	Mon, 4 Oct 1999 10:40:06 +0200
Send reply to:  	hw-news@list.gin.cz
From:           	"Puskajler Robert" <robert.puskajler@telecom.sk>
To:             	Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Subject:        	Laptop a GSM

> Zdravim konferu,
>
> zhanam tipy na jednoduche pripojenie Laptopu na GSM mobil
> za ucelom pristupu do internetu (pristup k mailom) ...
> Ma GSM mobil priamo na konektore datove signaly rx/tx
> alebo je potrebny aj modem a pripojit sa len na audio in/out ?

Na pripojenie sa k internetu potrebujes:
- Telefon GSM so systemovym konektorom (teda nie napr. Nokiu
3210, aj ked za urcitych okolnosti ...)
- Modem (HW alebo SW)
- pripojenie k pocitacu (seriovy kabel, IrDA alebo USB)
- aktivovany datovy mod u operatora (teda aktivacia + mesacny
pausal)
- patricny soft na pocitaci (napr. Outlook + Windows Telephony).
- najlepsie este mailovu schranku u operatora.

Modemy: Stare telefony (patri sem aj Nokia 31xx/51xx/61xx,
Ericsson rady 6xx, 7xx), motoroly, siemensy Sx nemaju HW
modem. Maju len seriove rozhranie (TTL). Na nokie existuje
softwarova emulacia modemu (NCDS pre Windows 9x+pentium, aj
nieco pre Linux). pre eriky a motoroly su to HW modemy v podobe
PCMCIA kariet.
Nove telefony (Nokia 8810, 7110, Eriky SH888, T10, T18, T28,
Siemens S25 a dalsie) maju zabudovany HW modem, t.j. staci
pripojit seriovu linku.

Za modem staci zapojit obycajny komunikacny program (napr.
Hyperterminal).

Prepojenie GSM 9.6kbps na bezny analogovy 9.6 kbps funguje
DM->DM->data->AM->AM, kde DM je digitalny modem a AM je
analogovy modem. Ten DM je nieco, co na surove data postve
nejaky algoritmus na modulovanie a zabezpecenie a potom to
priamo posle na vystupny modul GSM telefonu, resp. naopak.
Obchadza sa vlastne ten princip kodovania hlasu, ale to uz niekto
spominal.

Matus