Laptop a GSM

Tony Malecky clouseau
Středa Březen 17 11:42:47 CET 2004

> Jak uz jsem psal v jinem mailu na toto tema. Ve vysilaci se samozrejme
> moduluje a v prijimaci demoduluje, ale prenaseji se nuly a jednicky. GSM
sit
> je DIGITALNI (vcetne prenosu vzduchem). Cili do modulatoru vysilace leze
> primo digitalni signal a z demodulatoru prijimace zase primo digitalni
> vyleza. Konkretne jde o modulaci G-MSK viz ten jiny mail.

Tak to teda v zadnem pripade. Do modulatoru vysilace v zadnem pripade neleze
primo digitalni (binarni)  signal. Stejne tak jako neleze z demodulatoru
prijimace. Mezi vysilacem (prijimacem) a procesorem je prave ten modem.
Konkretne treba pro GMSK modulaci doporucuji nahlednout na stranky vyrobce
modemovych obvodu CML http://www.cmlmicro.co.uk kde treba u obvodu CMX589A
se dozvite, ze to je GMSK Modem. Ono totiz pokud by byl vysilac modulovan
binarnim signalem, tak to spectrum signalu ktere by z toho vylezlo by se vam
jaksi neveslo do vyhrazeneho kanalu. Predpokladam ze u mobilniho telefonu by
mohl byt GMSK signal tvoren a zase dekodovan pomoci DSP. Pak ovsem stale lze
mluvit o modemu, ktery je emulovan DSP procesorem.

hehe, snad se z te debaty trochu poucime vsichni ne?

A Malecky OK1HMA
Usti nad Labem