Opet rizeni otacek.

Igor Èeško igor.cesko
Středa Březen 17 11:42:46 CET 2004

  Zdravim!
Mam konkretnu schemu na riadenie takychto motorcekov. Je to
riesene pulzne priamo zo striedavej siete 220V. Princip je podobny
ako je regulacia vykonu pomocou triaku (fazove riadenie). Tu sa
ako spinac pouziva tyristor, cim sa zabezpeci aj usmernenie.
Pozornost je tu vsak venovana presnosti uhla zopnutia pri velmi
malych uhloch otvorenia tyristora. Ten musi byt presny, lebo uz pri
malych zmenach uhla otvorenia prudko stupa vystupne napatie.
Klasicky s diakom sa to neda. Nevyhodou zapojenia je iba nutnost
pouzit tyristor na vacsie prudy (aspon 10A) - co uz teraz nie ja az
taky problem a uroven rusenia do siete je dost vysoka ("spicaty"
priebeh pre male uhly otvorenia a velke prudy). Zapojenie som
niekedy davno aj odskusal bez problemov.
  Neviem ci tu schemu uz niekde najdem. Ak mate zaujem ozvite
sa mi. Ako inspiracia je to vsak dobre, nie :-) ?

										Igor.

Ing. Igor Cesko
Vyvoj a informacne technologie
hardware & software