Opet rizeni otacek.

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:42:45 CET 2004

>Mam konkretnu schemu na riadenie takychto motorcekov. Je to
>riesene pulzne priamo zo striedavej siete 220V. Princip je podobny
>ako je regulacia vykonu pomocou triaku (fazove riadenie). Tu sa
>ako spinac pouziva tyristor, cim sa zabezpeci aj usmernenie.
>Pozornost je tu vsak venovana presnosti uhla zopnutia pri velmi
>malych uhloch otvorenia tyristora. Ten musi byt presny, lebo uz pri
>malych zmenach uhla otvorenia prudko stupa vystupne napatie.
>Klasicky s diakom sa to neda. Nevyhodou zapojenia je iba nutnost
>pouzit tyristor na vacsie prudy (aspon 10A) - co uz teraz nie ja az
> [...]

No, jenom kdyz to ctu, tak se mi kroutej palce u nohou ;-))).

Treba to funguje, mozna to funguje i pomerne dobre, ale kdyz nekam davam
motorek na 24V, tak to asi delam z nejakych bezpecnostnich duvodu. Kdyz to
budu napajet rovnou ze site, tak tam muzu dat normalni motor na sitove
napeti s normalnim regulatorem a nepridelavat si praci.

Co se tyce stability, tusil bych mozna jeden zadrhel - tyristor bude
vypinat pri nulovem proudu a protoze je motor indukcnost, (jejiz parametry
se dale meni se zatizenim a otackami), nebude se kryt nula napeti a nula
proudu. Takze zapinat sice muzeme presne na mikrosekundu, ale s vypinanim
toho moc nenadelame.

A ze to muze krapatko rusit nezastira ani puvodni zdroj.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/