Opet rizeni otacek.

Igor Cesko igor.cesko
Středa Březen 17 11:42:45 CET 2004

> Treba to funguje, mozna to funguje i pomerne dobre, ale kdyz nekam davam
> motorek na 24V, tak to asi delam z nejakych bezpecnostnich duvodu. Kdyz to
> budu napajet rovnou ze site, tak tam muzu dat normalni motor na sitove
> napeti s normalnim regulatorem a nepridelavat si praci.
Toto bol iba navrh, ale s tou bezpecnostou mate uplne pravdu. Ja
som toto povodne chcel niekedy pouzit ako impulznu nabijacku,
lebo mi tu prekazali velke transformatory (v tej dobe som este
nemal skusenosti so spinanymi zdrojmi). Nakoniec som od toho
upustil prave kvoli bezpecnosti.

> Co se tyce stability, tusil bych mozna jeden zadrhel - tyristor bude
> vypinat pri nulovem proudu a protoze je motor indukcnost, (jejiz parametry
> se dale meni se zatizenim a otackami), nebude se kryt nula napeti a nula
> proudu. Takze zapinat sice muzeme presne na mikrosekundu, ale s vypinanim
> toho moc nenadelame.

Vypinanie tyristora je dost presne lebo k motorceku je
antiparalelne pripojena dioda, ktora sposobi, ze keby chcel prud
tiect aj pri zapornom napati tak sa uzatvori cez diodu (vtedy je
vlastne zdrojom prudu motor) a tyristor vypne.

> A ze to muze krapatko rusit nezastira ani puvodni zdroj.
Rusit to teda rusi dost (v povodnom zdroji je to zdoraznovane
nemoznost prevadzky bez filtrujucich suciartok: tlmivka a R-C
cleny)

							Igor.

Ing. Igor Cesko
Vyvoj a informacne technologie