REKLAMA TV

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:42:39 CET 2004

On Fri, 15 Oct 1999, Vaclav Kadoun wrote:

> To by snad nemuselo byt tak narocne, sledovat jednu oblast, a to jeste
> pomerne malou. Tuner nepotrerbujes, mohlo by se to pripojit pres SCART,
> jako dekodery na MMDS kabelovku.

Nevim jak funguje SCART ,ale stejne zustava ten problem s rozpoznanim .
V podstate by bylo treba neco na zpusob TV karty bez tuneru a pak ji
k necemu pripojit - obraz PAL ma jeden snimek asi 1MB. Za predpokladu
ze se bude analyzovat jen levy horni roh, by mozna stacilo 256kB ale
i tak je to na jednocip trochu moc. V PC by se to s pomoci takove karty
asi dalo zaridit - periodicky 'grabovat' snimky (treba jednou za sec)
a urcitou cast obrazu porovnavat zda obsahuji logo nebo nikoliv.
Cele reseni nebude levne s pouzitim beznych soucastek, pri amaterske
stavbe zase hodne pracne.

> To se mi zda asi nejzajimavejsi, znelka je vzdycky stejna (nebo ji aspon
> nemeni tak casto. Pripadne by se to mohlo i samo ucit :))

Apropo - jeste jeden navrh bych mel - cetl jsem kdesi ze CVUT siri na
nejakem nizkem kmitoctu opravny signal k GSM . Co na podobnem zpusobu
sirit takovou informaci o tom na kterem kanalu zrovna bezi reklama ?
Stacilo by jedno slozite zarizeni na rozpoznani obrazu (pro kazdy TV
kanal jedno) a jeden vysilac. Prijimac by pak mohl byt jednoduchy -
jen by zbyvalo vyresit jak efektivne zjistit zda kanal na kterem je
reklama je ten ktery je zapnuty v televizi. Asi nejlip mit v takovem
prijimaci jednocip ktery by jednak prijimal informace o tom na kterem
programu bezi zrovna reklama, teneto jednocip ovladat ovladacem z TV
ten by prijimal IR povely a pres IR je predaval dal televizi (na kterou
by se prilepila jeho vysilaci dioda tak aby TV nebrala cizi signaly).
No a ten jendocip by pak provedl pripadne prepnuti na program kde zrovna
reklama neni :-))

|                             petrsi@jcu.cz                              |