Laserove promitani textu

Pavel Kriz KRIZP1
Středa Březen 17 11:42:38 CET 2004

Ahoj lidi,

s poklesem cen laserovych diod jsem se zacal zajimat o laserove
primitani textu.

Zajimalo by me, jak funguji profi promitace, ktere dokazi treba
uvnitr koule promitat na jeji steny bezici text a tak podobne.

Ja si to vysvetluji tak, ze je laserovy paprsek vychylovan soustavou
rotujicich zrcadel (dokola+nahoru/dolu) tak, ze obsahne celou plochu,
na kterou muze zobrazovat. "Blikanim" diody by se bod zobrazil nebo
ne. Teoreticky by tedy stacila dioda, cocka, jeden motor (rychly,
nemi by t rizeny) se soustavou zrcadel (vychylovani) a druhy
(pomalejsi, asi krokovy) motor rizeny v zavislosti na otackach
prvniho opet se zrcadle (rotace dokola). A samozrejme elektronika
rizena z otacek prvniho motoru.

Otazkou zustava, jestli je moje predstava spravna, nebo je to blbost
a jak to chodi v profi zarizenich ?

Predem dik, za jakykoliv tip, Pavel

PS: pomohl by mi i nazev takoveho zarizeni, nebo vyrobce, ktery to ma
trochu zdokumentovane.