Laserove promitani textu

Pavel Kriz KRIZP1
Středa Březen 17 11:42:38 CET 2004

> U druheho
> typu je pouzita scanovaci hlavice se zvema zrcadly na sebe kolmymy. Tuto
> varianktu jsem zkousel napodobit. Hacek je v tom, ze ovladaci motorky musi

Domnival jsem se, ze rychlost ovlivni pouze rychlost vykreslovani,
takze pri nejhorsim bude ten text blikat. A navic staci aby byl
rychly jen jeden motor ne ? Myslim ten, ktery odchyluje rekneme
vertikalne a ten druhy (rotujici bodem dokola) se posune o jeden krok,
kdy ten prvni opise cely vertikalni rozsah (asi to nevysvetluji moc
srozumitelne).

Predtavoval jsem si to tak, ze ten prvni se proste bude tocit, co to
pujde. Jeho otacky se budou opticky snimat. Behem jeho otacky dojde k
postupnemu zobrazovani ve vertikalni rovine - rekneme v rozliseni 8
bodu -> na kotoucku motoru bude 2x8 der (jedou pro smer dolu, podruhe
pro smer nahoru). Pri cele otacce se posune ten druhy a posune nejaky
citac ukazujici na zobrazovana data.

> byt rychle a presne. Navic byl v tom projektoru pouzit He-Ne laser ( a podle
> dokumentace od jinych vyrobcu se pouziva u vetsiny projektoru) s vykonem
> 10mW a vyse (nekteri vyrobci psali o 40mW). Navic jsem se setkal s dalsim
> paradoxem. U miniprojektrou s dosvitem 12m byl oznacen vystupni vykon ve
> tride II (<1mW) a tak jsme chteli vymetit hlavici za tu co prodava GM s

GM prodava nejakou diodu kolem 70,- a myslim ze psali vykon 10mW .?.

> oznacenim tridy IIIa (<5mW). Dosvit vsak vyrazne poklesl a navic ta hlavice
> za cca 2 minuty proste odesla do vecnejch lovist.
> Obrazce vznikaji vychylovanim paprsku a ne promitanim bodu. Navic se dosti
> casto pouziva vice paprsku soucasne (je dosti problem zajistit
> dostatecnou rychlost a presnost vychylovacich zcadel).

Nevite z ceho jsou ta zrcadla. Pokud by mela byt rovinna, pak je
jiste lepsi je nahradit hranolem. Podle moji predstavy vsak budu
potrebovat je dute (presneji dute podel jedne osy - "vnitrek trubky").

Dik, Pavel