Elektromery ????

Nosek Pavel p_nosek
Středa Březen 17 11:42:34 CET 2004

Pred casem zde probehla diskuze o elektomerech, protoze jsem clovek zvidavy
nebo spise zvedavy zacal jsem se zajimat o vec take.

Pri beznem zkoumani jsem v elektromeru nasel dve civky mezi kterymi se otaci
hlinikove kolecko.

Selskym rozumem jsem dosel k zaveru, ze cela vec funguje asi takto:

Prvni civka je civka napevova, druha civka je proudova a obe vytvareji
magneticke pole otacejici hlinikovym koleckem.
Hlinikove kolecko je brzdeno permanentnim magnetem zabranujicim setrvacnemu
otaceni kolecka.

Me otazky jsou:

1. V jake poloze musi byt jednotlive civky, aby se to tocilo ?
2. Jaka je zavislost intenzity magnetickeho pole napetove civky na
prochazejicim napeti a jeho frekvenci ?
3. Jaka je zavislost intenzity magnetickeho pole proudove civky na
prochazejicim proudu ?
4. Jaka je zavislost rychlosti otaceni kolecka na napeti, proudu a frekvenci
?

Jinak receno jaky je matematicky aparat toho celeho ?

Omlouvam se pokud se ptam na absolutni triviality, bohuzel nejsem clovek
eletricky.

Dekuji za kazdou informaci.

Pavel Nosek