Prenos video signalu

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:42:31 CET 2004

Pri te sirce pasma, jaka je potreba na prenos videa, a pri 10 mW, se mi zda
tech 200 m jako uspech. Chodi vam to snad dokonce barevne? Kdyz chteji za
antenu 2500 korun, kolik potom stoji vysilac?
    Zvetsovani zisku vsesmerove vysilaci anteny znamena soustredeni energie
do vodorovne roviny. Je otazka, co to bude delat pri vetsim naklonu letadla.
Mimoto delsi antena je choulostivejsi na blizke vodive predmety. Lepsi by
byla smerova antena u prijimace. Videl jsem pro toto pasmo antenu cca 10x10
cm se ziskem 12 dB. Kdyby se upevnila na ovlataci vysilac, bude mirit
vzdycky tam, kam pilot kouka (automaticke smerovani).

Vlada Andel

firma VA elektronik:  vaelektronik@mirnet.cz , http://
www.mirnet.cz/vaelektronik

>Mam celkem zajimavy problem, hraji si s kamerou umistenou na RC modelu
vrtulniku, obraz prenasime
>pomoci vysilace GigaLink. Vysilac pracuje na frekvenci 2.4000 - 2.4835 GHz
10mW (5 volitelnych kanalu).

>Poroblemem je, ze potrebuji zvetsit dosah vysilace z soucasnych cca 200m na
cca 500m pri zachovani spickove kvality obrazu.

>Jako idelani se mi jevi lepsi antena (dosud vsesmerova 0dB prut 110mm).
Vyrobce nabizi vsesmerovou antenu s 2.5dB, ale
>svou konstrukci a vahou se nehodi k umisteni na model a take cena 2.500,-
neni zrovna lidova.

>Muze mi nekdo poradit jak vyrobit vhodnou antenu ?
>
>Ma nekdo s vysilaci GigaLink zkusenosti a lze u nich zvysit vysilaci vykon
?

>Na nekdo jiny napad jak problem resit ?
>
>Zakladni omezeni: male rozmery, vaha do 100g, napajeni 12V max 200mA, video
vstup pro kameru s vysokym rozlisenim, antena kterou lze
>pridelat na model (pro predstavu o rozmerech modelu hlavni rotor ma prumer
cca 1.5m, vykon motoru 1.61kW, pro zasvecene mechanika UNI-2000).