Dva dotazy

Pavel Kriz KRIZP1
Středa Březen 17 11:42:27 CET 2004

> Dotaz cislo dva:
> U stejneho zarizeni potrebuji ovladat otacky stejnosmerneho motoru cca
> 12V/2A. Myslel jsem, ze nejvhodnejsi by bylo dat 4bity z procesoru a
> pripojit je na 74154 (1z16). Na vystup dat kaskady odporu a tim to
> regulovat. Problem je v tom, ze nevim, jak to vyresit za tim 74154
> (nemam s tim zkusenosti). Myslim, ze uz neco podobneho urcite nekde je,
> jen nevim kde.

A nebude lepsi pouzit pulsne sirkovou modulaci ?
Jestli ma ten vas procesor dost casu na to, aby zvladnul generovat
obdelniky s promennou stridou, tak by to nemel byt problem. Temi
obdelniky muzete spinat nejaky vykonovy tranzistor a je to.
Ucinnost je daleko lepsi, nez pri regulaci napetim.
Vzhledem k odhadovanemu vykonu takoveho motoru predpokladam, ze asi
nebude ani potreba velky kmitocet ridicich obdelniku.
Asi by bylo dobre napsat, co bude ten motor pohanet, jak bude
zatezovan, otacky,...

S pozdravem Pavel Kriz