Dva dotazy

david.flekna@spt.cz david.flekna
Středa Březen 17 11:42:27 CET 2004

   > Dotaz cislo dva:
   > U stejneho zarizeni potrebuji ovladat otacky stejnosmerneho motoru
   cca
   > 12V/2A. Myslel jsem, ze nejvhodnejsi by bylo dat 4bity z procesoru
   > pripojit je na 74154 (1z16). Na vystup dat kaskady odporu a tim to
   > regulovat. Problem je v tom, ze nevim, jak to vyresit za tim 74154
   > (nemam s tim zkusenosti). Myslim, ze uz neco podobneho urcite nekde
   je,
   > jen nevim kde.

   A nebude lepsi pouzit pulsne sirkovou modulaci ?
   Jestli ma ten vas procesor dost casu na to, aby zvladnul generovat
   obdelniky s promennou stridou, tak by to nemel byt problem. Temi
   obdelniky muzete spinat nejaky vykonovy tranzistor a je to.

   [Flekna]  Casu asi bude mit dost. V podstate ma na praci tri veci.
   Zpracovavat data, ktera mu prijdou jednou za cas po seriove lince (
   jsou to vzdycky jen prikazy, ktere ho nastavi do nejakeho rezimu a
   pak uz jede sam, takze casove nic fatalniho). Nastavovat ty tri brany
   v intervalu radove v desitkach ms a sekundach a ovladat ten motorek.
   Bude tam atmel 2051 na 12Mhz. Dle meho nazoru to musi stihat i s tou
   pulsne sirkovou modulaci. Akorat jsem to nikdy nedelal, nicmene tak
   jak to popisujete to vypada celkem jednoduse. Neni tam nejaka
   zaludnost ? Myslim treba ruseni od toho spinani, nebo tak neco?

   Ucinnost je daleko lepsi, nez pri regulaci napetim.
   Vzhledem k odhadovanemu vykonu takoveho motoru predpokladam, ze asi
   nebude ani potreba velky kmitocet ridicich obdelniku.
   Asi by bylo dobre napsat, co bude ten motor pohanet, jak bude
   zatezovan, otacky,...
   [Flekna]  Mel bych ho dostat od zadavatele na zmereni v nejblizsi
   dobe. Podle informaci, ktere zatim mam to je neco od steracu z auta a
   ma to pohanet dve nebo tri ramena (nic tezkeho) s laserama (viz
   predchozi dotaz - je tam 24 laseru a ma to byt takova lasershow na
   diskotekach).

   David Flekna

   S pozdravem Pavel Kriz