4..20mA

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:42:26 CET 2004

On Thu, 4 Nov 1999, Snail Instruments wrote:

> Ze tyto veci ovlivnuji rychlost zvuku je znamo (o tlaku si ted nejsem uplne
> jisty), ale slysim tedy prvne, ze by se to pouzivalo k mereni rychlosti

Musi bejt - cim bliz jsou u sebe molekuly tim rychleji se zvuk siri.
Nicmene fakt je ze tlak se zas tak moc nemeni, takze to asi nebude
ten hlavni faktor nepresnosti - to bude teplota ...

> zvuku. Jsou na to nejake reference ?

Nee - to jsem jen tak placnul :-) Nicmene proto ze si nedovedu predstavit
presne mereni vlhkosti kapacitnim nebo dokonce nejakym odporovym cidlem.
To je vsechno zatizeno teplotni a tlakovou chybou a navic cidlo ktere
meri vlhkost na principu ze vlhkost pronika do nej a tim se meni nejaka
vlastnost (odpor / kapacita) asi nemuze byt moc presne - hlavne s casem
se to asi bude dost menit kdyz se takrikajic 'vymeje'.

|                             petrsi@jcu.cz                              |