4..20mA

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:42:23 CET 2004

>Jako diplomovou praci delam rozhrani ke sbernici DeviceNet pro
>obecny typ regulacniho ventilu (ovladan analogove 4..20mA
>porudova smycka, poloha snimana 4..20mA proudova smycka, +
>nejake dig I/O)
>SW je hotovy na takovych 80% , ted se snazim dostat se smerem k
>ventilu >> proudove smycky.
>Tepotne se po me chce -35 az 60, presnost smycek 0.5-1%.

Ja to taky nikdy nedelal, ale nevidel bych to tak cerne. Ze je to na
diplomovou praci jeste neznamena, ze by nemohl nekdo poradit. Zkusim, co
vim, mozna se nekdo pripoji.

>Nejsem moc dobry hardwerar, takze se v tom docela placam.
>Problemy mam s upravou napajeciho napeti (bere se ze sbernice
>11.95-25V musim z toho napajet 5V logiku a napajeni pro smycku
>tak 15V nebo +-15V kdyz pouziju OZ)
>docela si nevim rady s tim jak prevest plovouci napeti smycky
>vzhledem k zemi A/D prevodniku
Napajeni logickych obvodu - snad nebudou brat vice nez 50mA - uplne bude
stacit 7805 s malym chladicem. Pokud by Vam nekdo doporucoval vyuzit jeho
ztratovy vykon k vytapeni, nenechte se zaslepit lakavou predstavou, ze pri
okolni teplote -35C se muze zvysit vnitrni teplota treba na -10C a tim
ulevit teplotnimu namahani ostatnich soucastek. Pri okolni teplote +60C
zase vytopi na 85C (rozdil 25C zustava), teplotni interval se sice posune,
ale nezmensi.

Napajeni vystupni smycky - primo ze sbernice 12-25V, ve smycce je dulezity
proud, nikoliv napeti. Prebytecne napeti se ztrati na tranzistoru ve zpetne
vazbe proudoveho zdroje.

Napajeni operaku - mozna ani nebudete potrebovat +-15V, doba uA709
(=MAA501) je uz za nami ;-). Zkusil bych se obejit s jednim napajenim, v
idealnim pripade taky +5V, ktery by se jenom odfiltrovaly z logickeho
napajeni RC clenem. Zrovna pred par dny jsem zkousel OP184 od Analog
Devices, stoji asi 90Kc, rail-to-rail vstup i vystup, offset a drift pro
Vasi aplikaci zanedbatelne. Pozor ovsem na sirku pasma (4 MHz), bez
kondenzatoru kmita jako blazen.

To uz se dostavame k presnosti, tech 0.5-1%. Hlavnim zdrojem nepresnosti v
analogove casti bude teplotni drift pasivnich soucastek ve zpetne vazbe
(odporu) a drift operacnich zesilovacu, A/D a D/A prevodniku a napetove
reference. Dobra zprava je, ze odpory s kovovou vrstvou maji velice
priznivy teplotni koeficient (50ppm za kacku, za lepsi je treba priplatit).

Pocatecni presnost - pred nedavnem jsme resili tento problem. Ja jsem
doporucil trimr, kterym by se to dalo individualne nakalibrovat v rozsahu
nejakych 5%, cermetove typy maji lepsi teplotni stabilitu. Pripadne jeste
jeden, kterym by se nastavovala nula.

J. Hanzal

P. S. Osobne bych teda chtel videt nejaky ventil, ktery se da nastavit s
presnosti 0.5-1% :-)