C-Bus

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:42:23 CET 2004

From:           	Serych@Panska.CZ
> To je skvele, Vas mi poslalo samo nebe.
> Mam na kotelne Excel 100B a jedine co bych potreboval, je ukladat aktualni
> hodnoty zejmena analogovych, ale i nekterych digitalnich bodu do PCcka,
> abych to nasledovne mohl vystavit na web a sledovat tak kotelnu odkudkoliv
> ze sveta (casem by se mi mohlo podarit treba udelat i ovladani treba pres
> mail). Dobra sezenu si tedy prevodnik na RS485. A co dal? Jak se s tim da

Este rada: chodi to bezne na 9600bd. Ale niekde (nestandardne to
moze byt aj 2400, pripadne aj cez 100kbd (100kilo), ale to len
vynimocne a ja osobne som to nikde nevidel)

> komunikovat, kdyz clovek nechce pouzivat ten jejich silene drahy soft.
> Mate k dispozici nejake informace o tom, co si to s PCckem povida?

Presne info nemam, nepotreboval som to. Ale je to zarucene
nekodovane (skusal som si to pustit cez HyperTerminal)
Urcite obsahuje nasledujuce info:
- Nazov premennej,
- typ (analog, digital, Normally Closed, Normally open, input,
output),
- hodnotu (analogovu, u digitalnych log. hodnotu)
- u digitalnych aj nazov log. hodnoty (napr. Otvoreny, Zavrety)
- Manual/Automat priznak
- Alarmovy priznak
- Uroven operatora, ktoremu je umoznena zmena
mozno dalsie. (Doba behu, atd.)
Chodi to dookola periodicky. Ale body, ktore nie su definovane ako
"Global", si treba "vypytat", tie kontroler netlaci na C-Bus sam. Len
tie, ktore su Global, tie poskytuje sam.

> Mimochodem, nevite, jestli do Excela existuje nejake univerzalni heslo,
> kdyz se zapomene to, co je tam nastavene (myslim ted pri ovladani z

Nie, neexistuje. Pri zabudnuti hesla sa to realizuje cez RESET
kontrolera a znovu nahratie softwaru.

> takoveho toho pultiku)? Mam dost problemy s firmou, ktera nam kotelnu

Ten pultik je MMI (Man-Machine Interface) XI581

> instalovala, protoze tvrdi, ze mi jako topicovi heslo nedaji dokud
> nevyprsi zarucni doba (5 let). Odmitam se smirit s tim, ze jediny zpusob

To je mozne, pretoze heslo umoznuje menit napr. paramtre (napr.
PID regulatora a oni maju strach ze im to niekto pobabre). Okrem
toho su tam aj take veci ako DDC Cycle Time (doba vykonania
jednej "periody vzorkovania" digitalneho kontrolera, ktore sa
nastavuju pri kompilacii a ich zmena moze viest ku katastrofalnym
chybam).

> jak bych mohl kotelnu ovladat je velke cervene tlacitko na jeji vyrazeni z
> provozu.

Pokial nemate "Control Strategy" a "Switching Tables", tak je
niekedy pekelne tazke uhadnut riadiacu strukturu a strategiu. Cize
cez C-Bus by sa tak dali ovladat nanajvys cerpadla, ventily,
ostatne premenne bude asi tazko uhadnut co znamenaju a ako ich
pouzit (samozrejme okrem technologickych a havarijnych vstupov).
A vnutri su aj tzv. Flagy, co su len interne premenne uzivatelovi
(kotolnikovi) cez MMI a C-Bus nedostupne, a mozu vela veci
ovplyvnovat.

Matus