Colorgraf Aritma 0512

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:42:22 CET 2004

>No ja podobne kreslim desky na plotru XY 4160 (sice nechodi pod
>Win ale to mi az tak nevadi). Desku prilepim izolepou na normalni
>kancelarsky papir a pak do uchytu pro pero nejak namontuju (opet
>pomuze kousek izolepy a papiru :-)) ) lihovy fix. Ten ma tu vyhodu
>ze se lak netrha, ale zase je potreba leptat rychle, aby se vam
>nesmyl :-)))

Ja jsem take kdysi davno kreslil plosnaky na Colorgrafu. Ten specialni
ruzovy
lak z Elchemka nejenom ze zasychal, ale pri leptani v chloridu se rozmacel
tak, ze cary byly matne, asi chlorid skrz lak prosaknul. Problem kresleni na
plotru je v tom,
ze je pero vedeno kolmo k desce a proto MUSI starou caru skrabat hranou
trubicky. Proto se asi ucpavani nepodari odstranit. Pri rucnim kresleni pero
dle potreby naklanime, coz plotr neumi.
S lihovym fixem to nebylo o moc lepsi. Tam zase cara bud vydrzela, nebo z ni
zbyly mistama jen obrysy.
Mel jsem i pripravek se zarovkou a 0,3 mm dirou, kterym colorgraf kreslil na
film. Signal pro zarovku byl odvozeny od zvedani pera, pro spravnou expozici
koncu car jsem musel vzradit prepinani mikroposuvu pri rozjezdech a
zastavovani. Cele se to kreslilo na mikroposuv. Slo to strasne pomalu.
Ted, pokud si neco bastlim pro sebe a ma to byt levne, kreslim to rucne
trubicakem a modelarskou lihovou barvou Agma. Je to spolehlive i pri vetsim
zredeni a po leptani se to da smyt lihem. Pokud to ma byt profesionalni,
poslu mailem data do Melnika a postou dostanu hotovou desku. Pripadne mi ji
tami osadi.

Vlada Andel

firma VA elektronik:  vaelektronik@mirnet.cz , http://
www.mirnet.cz/vaelektronik