Cidlo tlaku respektive podtlaku

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:42:21 CET 2004

On Wed, 10 Nov 1999, Tom Mazouch wrote:

> Nevim, nevim...kdyz zapnu doma cerpadlo (30m vrt), taxe nestacim divit,

Ehm 30metru - to asi znamena ze mate cerpadlo ve vrtu a merite na vystupu
ne ? Na vstupu muzu mit maximalne 10m (tedy spis 8-9).

> co rucicka manometru dela. Chveje se tak, ze malem neni videt, takze

To muze delat typ cerpadla - neni pistove nebo vibracni ? Rafika se
obvykle klepe u pistovych kompresoru na vystupu . Vibracni cerpadlo
dava taky vodu 'po kvantech' . Ja mam cerpadlo rotacni - klasicky
darling.

> nevim jak moc bude mereni podtlaku na sani presne. Pokud voda tece, asi
> bych tlak nemeril.

> Proti suchymu behu jsem se nakonec zabezpecil elektrodama (ac jsem
> puvodne tomuto reseni vubec neveril). O plovacich, tlakomerech etc. jsem
> uvazoval, zkousel jsem ochlazeni termistoru po zaplaveni...elektrody
> vyhraly. Stridave napeti _nutne_ (a chytra konstrukce sondy taky).

No - nakonec to mozna neni tak spatny napad s temi elektrodami. Merite
to jako odpor nebo jako kapacitu ?

|                             petrsi@jcu.cz                              |