teplomer

Zdenek Hanak jr. hanak
Středa Březen 17 11:42:17 CET 2004

> To by nebyl problem, ale proc v uzavrenem prostoru ? Ja jsem myslel,
> ze by mel okolo toho cidla proudit vzduch, aby to vetralo. Prece
> jenom, kdyz to uzavru do bile koule, tak se vzduch v te kouli urcite
> ohreje o par stupnu vys, nez je okolni teplota vzduchu. Nehlede na to,
> ze to musi mit velkou tepelnou setrvacnost. Nebo se mylim ?

Abych se priznal, ja osobne do techto veci prilis nevidim, pouze davam na talir to,
co mi kdysi bylo orientacne vysvetleno. Mohu Vam tedy poskytnout pouze sve omezene know-how:
Jiste se nemylite. Co se tyka setrvacnosti, ta samozrejme vzroste. Otazkou je, zda Vam
to vadi kdyz uvazite pomer setrvacnosti cidla a rychlost zmeny skutecne teploty venku.
Zalezi na aplikaci: Chcete-li skutecne, aby teplomer zaznamenal kazde ochlazeni
"fouknutim vetriku" (coz je v nekterych aplikacich pozadovano), nebo chcete monitorovat
venkovni teplotu tak, aby merena hodnota co nejvice odpovidala jakesi "globalni" skutecnosti.
Take mate pravdu v tom, ze uzavrenim cidla do oddeleneho prostoru muze dojit k jeho
"prekalibrovani", to je ovsem vec provedeni kalibrace a softwarove opravy.
Chcete-li skutecne merit venkovni teplotu napr. u sveho domu, stejne budete muset cidlo
prekalibrovat (resp. opravovat vracenou hodnotu), abyste eliminoval vliv ostatnich faktoru
(severni/jizni strana¨apod.). Za levne penize dost dobre nejde teplotu merit absolutne presne
(berte v uvahu napr. samozahrivani cidla).

Hodne stesti.

Zdenek Hanak jr., hanak@manes.skm.vutbr.cz
Student: Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, Brno University of Technology
Representative of company: DOT, Na drahach 814, 686 04 Kunovice, Czech Republic
dot@hitech.cz, http://dot.hitech.cz/, MaR Solution Provider