Ochrana vstupu

Andrej Jancura andrej.jancura

From: Petr Krc <pekr@magneton.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Monday, November 15, 1999 11:54 AM
Subject: Ochrana vstupu

> Hi All,
>
> Delam merici zarizeni (1ks), ktere bude snimat ss proud (max. 80A)
> a napeti (max. 40V) v galvanicky oddelenem obvodu. Proud bude meren
> jako ubytek napeni na bocniku, a po zesileni pristrojovym OZ pujde
> na AD prevodnik (12bitu). Napeti pujde pres odporovy delic primo
> na vstup druheho AD prevodniku. Cela tahle vstupni cast bude galvanicky
> oddelena od dalsi elektroniky (napajeni DC/DC menicem, data pujdou
> seriove pres optocleny do CPU).
>
> Chtel bych to zarizeni udelat maximalne blbuvzdorne, tedy aby prezilo
> [...]

Ahoj,

neviem co su tam za obvody, ale mne by stacilo, aby v pripade aktivacie
zariadenie prezilo bez vacsej ujmy na zdravi. To ze by to pri tom stave
ukazovalo blbosti, je asi potom jasne tiez, ale inak to nepojde urobit.
Principialne by som to urobil ako viacstupnovu ochranu. Potom by to mohlo
vypadat asi takto: napatovy okruh 1) na odporovy delic dat transil, 2)
rozdelit seriovy odpor pred vstupom toho AD na dva a diody pripojit medzi
(vstup = R = Diody = R = vstup AD). Treba dat este dobry pozor na to, ako
urobis vsetko okolo toho, lebo sa Ti moze stat, ze ochrana sice ochrani
vstup, ale cele to zdochne niekade inakade... Ak to vyskusas, bol by som
rad, ak by si mi poslal nejake info.

A.