Rozdiely klonov '51 (Bolo Re: Prerusenie od casovaca na i51)

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:42:16 CET 2004

> Zdravim take. Predem drobne upozorneni. Nevim, jak je tomu u original
> INTELu, ja jsem intelovske jednapadesatky prestal pouzivat uz pomerne
> davno. Pri odpovedich na Vase dotazy jsem cerpal ze zkusenosti a z
> datasheetu k Philips procesorum. Zminek o nekompatibilitach mezi INTELem a
> Philipsovymi klony je pomerne malo, takze dale uvedene infomace muzete
> pouzit celkem s jistotou.

Dik za informacie, som rad ze tak je, akurat mi to vyhovuje.
Ten moj procesor je Temic, ale myslim ze je 100% compatible.

Jedina vec, ktora ma voci orig. intelu zaskocila je, ze ma vnutrny
oscilator inak zapojeny. Trochu som sa hral s Atmelom 89C51 v
simul. doske (LAB51, zdravim HW server :-)), no a tam som mal
12MHz, ale krystal, takze som nic nepozoroval. Potom som zacal
robit nieco do skoly, potreboval som tam dat integrovany oscilator
(daky v DIP puizdre), kukol som sa do mojich mudrych kniziek ("P.
Skalicky: Mikroprocesory rady 8051" a "Tesla: Konstrukcni katalog
cislicovych soucastek") a tam bolo nakreslene, ze signal ide na pin
18 a pin 19 na zem. Tak som navrhol DPS, nechal vyrobit a
nechodilo to, signali ALE a PSEN sa ani nepohli, a potom kukam,
ze signal treba na pin 19 a pin 18 nezapojit a uz to ide.
Plati pre procesory Atmel a Temic.

Tak reku, je tam skutocne rozdiel (Atmel, Temic voci Intel/Tesla),
alebo som nieco prehliadol a v mojich knizkach je chyba?

Ahoj,

Matus