Dostupnost IO (bylo: AD420 a MC68HC705B16)

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:42:15 CET 2004

>Ako ste uz spomenuli, dava sa to hlavne do aut, takze asi volaco uz len
>vydrzi. Alebo si myslite, ze cele BMW je na xx51 a im podobnych? Druhy
>priklad, trh s mobilmi: 1) Motorola 2) Nokia 3) Ericsson... Co myslite, co
>je v tych prvych dvoch...

Asi jsem se nevyjadril presne. Negativni reference nebyly na kvalitu
procesoru, ale na jejich dostupnost. A to i pro vyrobce, kteri
spotrebovavali cipy v mnozstvi radove 10^5. Ony dodavky s dodaci lhutou 9
mesicu jsou velice neprakticke. Kdyz to domyslite, tak je to stejne, jako
by ty procesory neexistovaly, mozna jeste horsi, pokud to nezjistite vcas a
osadite si par tisic desek prvni serie s tim, ze procesory docvakate do
patic hned, jak dojdou.

Jiny vyrobce zase zminoval, ze Motorola zniceho nic prestala delat nejakou
verzi 6805, ktere brali take nejake vagonove mnozstvi. A dokonce jsem se
doslechl, ze nejaka divize Motoroly do vlastnich vyrobku nedava Motorolacke
procesory, ze stejnych duvodu.

Maxim - stejna pisnicka. Vzorky bezvadne po internetu, vyrobni dodavky za
pul az trictvrte roku. Alternativni zdroj - zadny.

>Pokial teda odmyslime problemy s distribuciou, tak
>chybat bude asi nieco ine...
Jenze tu distribuci si bohuzel odmyslet nemuzeme, vyrobce (vcetne toho
kutila) potrebuje mit integrac na stole a ne v katalogovem liste. A navic
tehdy, kdy to sam potrebuje, ne kdyz se Motorola uraci strcit do linky par
platku na obvod, ktery letos neni zrovna bestseller.

Ja jsem se uz s podobnym problemem potykal, do jedne z konstrukci jsem
osadil ridici obvod pro unipolarni krokove motory L6223 od STI (drive
Thomson). Zazil jsem pak horke chvilky, kdyz mi puvodni zasoba dosla.
Zakaznika nezajima, ze to mate prakticky hotove, ze schazi jenom jedna mala
soucastka, zakaznik chce vedet, kdy bude mit vyrobky ve skladu.

To jsme ponekud odbocili, ale nepovazoval bych tuto debatu za
bezpredmetnou. V konferenci jsou jiste dalsi vyrobci, mozna prispeji se
svou troskou do mlyna.

J. Hanzal