Ochrana vstupu [summary]

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 11:42:15 CET 2004

Petr Simek wrote:
> Tak je nepripojujte primo na VCC/GND ale na jakysi mustek -
>         VCC -|>-(vcc-0.7)---[R]---(gnd+0.7)-|>- GND
> takze ty ochranne diody se zacnou otvirat tak akorat okolo
> napajecich napeti. Proud tou vetvi musi byt vyssi nez max
> mozny proud temi ochrannymi diodami aby se to napeti v te
> vetvi nehlo.

To je docela zajimavy napad, urcite se bude nekdy hodit.
Obavam se vsak, ze v tomto zapojeni by doslo ke zkresleni
mereneho napeti na okrajich rozsahu.

--------------------
Ales Filip wrote:
> Nebylo by lepsi tam dat nejakou Hallovu sondu, nez bocnik ?

Puvodne tam mela byt, ovsem znacna hystereze B-H krivky materialu
jadra se neslucuje s pozadavkem presnosti (12-bitu).

--------------------
Andrej Jancura wrote:
> Principialne by som to urobil ako viacstupnovu ochranu. Potom by to mohlo
> vypadat asi takto: napatovy okruh 1) na odporovy delic dat transil,

Transil by tam byt mohl, ale spis na vetsi napeti (10V?) kvuli zavernemu
proudu, tedy jako prvni stupen ochrany ...

> 2) rozdelit seriovy odpor pred vstupom toho AD na dva a diody pripojit medzi
> (vstup = R = Diody = R = vstup AD). Treba dat este dobry pozor na to, ako
> urobis vsetko okolo toho, lebo sa Ti moze stat, ze ochrana sice ochrani
> vstup, ale cele to zdochne niekade inakade...

... a tohle by mohl byt druhy stupen.
Diody by mohly byt treba BAS40-04 (Schottky barrier double).

> Ak to vyskusas, bol by som rad, ak by si mi poslal nejake info.

OK, az to bude cele fungovat, tak to nekam vystavim.

--------------------
Radek Benedikt wrote:
> Resp. do toho mustku se casto davaji Zenerovy diody, predzhavene
> napetim na plus, popr. pres ty zenerky se nekdy davaji jeste
> kondenzatory pro omezeni prenosu ruseni. Timto zapojenim se
> eliminuje "mrtvy" proud prochazejici delicem.

Tohle mi neni zrovna moc jasne. Muzes prosimte upresnit, kam a jak
by ty zenerky mely byt zapojeny?

PS: Co se stalo s tim germaniem? Mam v supliku posledni dve GAxxx
a podle mych mereni by na to byly idealni. Maly teplotni rozsah
by mi az tak nevadil.

--
Regards
           Petr Krc