Zatemnovaci diplay do svareci kukly

Jiří Pytlík jpytlik
Středa Březen 17 11:42:11 CET 2004

Nazdar!
 Pred nekolika lety nejaka ceska firma vyprodavala LCD displej (plocha asi 5x3cm) urceny pro tyto ucely. Stalo to asi 100Kc. Postavil jsem jeden vzorek (9V baterka a  stridac ovladany fototranzistorem), ale neosvedcil se - zatemneni bylo dostatecne pouze v malem pozorovacim uhlu a reakce byla pomerne pomala.

Zdravi
Jirka

Ji?? Pytl?k
konstrukce DST a.s.
Tel.:0443/672434

Zdravim

tuhle jsem videl moderni svareci helmu - misto klasickeho cerneho skla
to ma neco jako displej a slunecni baterky a zatmiva to samo kdyz se
svari. Nevim jestli v tom je taky nejaka elektronika, ale zrejme to
funguje na pricipu - kdyz se zacne svaret proudem, tak vznikle svetlo
dopada na ty slunecni baterky - ty generuji proud ktery se pak pouzije
pro napajeni diplaye - jeho zatmeni.

Znameho to zajimalo, ale ta profi helma je dost draha. Napadlo mne zda
by se nedal takovy zatmivaci display nekde sehnat. Slunecni baterky
se bezne nabizeji a kdyz vidim velikost plochy na helme tak by nemusely
byt snad tak drahe. Jenze ten display neni bezne pouzivana soucastka
(kdo by taky neco takoveho daval do el. vyrobku). Nevedeli by jste kde
to sehnat ? - pripadne odhad ceny, zda ma vyznam uvazovat o amaterske
konstrukci.

|                             petrsi@jcu.cz                              |