Trafo 110V->220V alebo adapter 9V?

Igor Hakszer igorh
Středa Březen 17 11:42:10 CET 2004

Mam problem...
Dostal som z Japonska do daru CD magnetofon Sony CFD-S39. Sice
darovanemu konovi sa na zuby nepozera, ale...
Najvacsi problem je v tom, ze ide len na 110V alebo na 6x 1,5 bateriek
(klasicke "burty"). Co mi samozrejme nevyhovuje...

Tak som sa cez vikend do toho pustil a snazil sa pripojit ho na adapter
220V->9V.
Skusim nakreslit schemu (+= znaci umiestnenie "burt"-a, + je oznacena
jeho orientacia):

na tejto strane je obycajny       (1)/+= += += (2) tu som napojil jeden
vyvod adaptera
pliesok, ktorym su spojene baterky  \=+ =+ =+ (3) a tu bol druhy vyvod
adaptera

Medzi dvoma vyvodmi (2) a (3) som nameral 9V, ktore daval adapter, co je
v poriadku.
Akurat po stlaceni tlacitka power blikli vsetky ledky a sam sa vypol.
Dalsim koumanim a skoumanim som zistil ze z plieska (1) odchadza niekde
do hlbin magnetofonu dalsi dratik, avsak neviem, na co sluzi. Ale ked
som medzi (1) a (2) vlozil 3 "burty", zapojil adapter, tak po stlaceni
power-u magnetofon nadherne funguje a reve na celu izbu.
Vysvetlujem si to tak, ze si ta skatula kontroluje, ci ide na baterky
alebo na 110V. Ked zisti, ze ide nejde na baterky, ani na 110V, tak sa
vypne. Na co ine by mohlo byt taketo psycho zapojenie? Alebo ze by boli
vnutri nejake veci, ktore potrebuju 4,5V a ine 9V? No fakt neviem...

Momentalne uz len potrebujem poradit, ze ako dostat z toho jedneho
adaptera medzi (2) a (3) 9V a zaroven medzi (1) a (2) 4,5V. Islo by to
vyriesit priamo prepojenim (3) a (1) cez nejaky ten odpor, aby to davalo
medzi nimi 4,5V?

Alebo neexistuje nejake to hotove esteticke zariadenie, ktore na jednom
konci pichnem na 220V a na druhom konci to dava 110V?

Poradte, prosim.

Vdaka

Igor "elektro kutil Tim"

---
Odchádzajúca správa neobsahuje vírusy.
Skontrolované antivírusovým systémom AVG (http://www.grisoft.cz).
Verzia: 6.0.83 / Vírusová databáza: 44 - dátum vydania: 23.9.1999