Riadenie krokoveho motora s L6219

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:42:10 CET 2004

> Ahoj,
> prave provadim rekonstrukci nasi CNC vrtacky a resim ovladani krokoveho
> motoru. Na drivery od SGS jsem slysel jen spatne ohlasy, pry nic nevydrzi,
> maji male povolene napajeci napeti apod. Daleko lepsi jsou LMD18245 od NS.

No, prave som robil zopar merani, setreni a rozmyslani, a vysledok
je takyto:

V obvode typu L6219 je 1) bipolarny H-mostik 2) komparator na
spatnu vazbu od prudu (bocnik a snimanie napatia na nom).

Uvazovana porucha:
1) Skrat svorky na zem - vzhladom na to, ze sa stred H-mostika
"uzemni" a niet cez co merat prud, tranzstor sa otvori a
nadmernym prudom sa znici. Riesenie : prudove obmedzenie na
zdroji.

2) Skrat medzi svorkami - stred mostika ma nulovy odpor, t.j. na
bocniku je takmer cele napajacie napatie.
a) "Spodny tranzistor" ma potom emitor na napr. +35V, ale baza je
len napr. na +5V (budenie od vnutorne logiky), Ube je max -5 V,
cize sa prerazi.
Riesenie: Neviem

b) Na bocniku je takmer cele napajacie napatie, na vstup
komparatora vsak moze ist max. 7V, cize odide komparator.

Riesenie: Rychly napatovy limiter (musi chytit uz impulz s nab.
hranou 200 ns.)

Myslim, ze podobny problem budu mat vsetky bipolarne H-mostiky
(L6219, UDN2916, TEA 3718, 3717, L297, ...)

Zbavenie sa problemu 2a) je snad mozne len pouzitim  FET
mostika.

Matus
hm, snad som to nedoplietol :-)