digi osciloskop - A/D prevodnik

PaPouch papouch
Středa Březen 17 11:42:08 CET 2004

> Osciloskopicka karta v pocitaci - to je reseni duplicity hardware, jinymi
> slovy pocitac ma procesor, sbernici, zobrazovaci zarizeni, klavesnici,
>  - moderni digitalni osciloskop taky, tak proc nevyuzit hardware PC.

Ale trochu jiny procesor, vetsinou nekolik procesoru, jeden urcite RISC,
staticke rychle pameti...

> Ja ted testuji toto reseni : vezme se starsi notebook, treba 386SL25,
> staci tak 4MB RAM a 80MB disk (Windows 3.11 jsou pro tento ucel
> dostacujici, aplikace lze vyvijet napriklad v Delphi 1

Souhlasim, takovy notebook urcite staci. Se samotnymi Delphi vsak obsluhu
nenapisete, jeste je treba umet psat drivery, i kdyz to se da nekde
stahnout, jen nevim jestli jeste i pro Delphi 1.0.

). Barevny display
> je doporuceny, ale i cernobily staci. Cena je dnes tak kolem 2500,- Kc.

> Je potreba, aby notebook mel vyvedenou ven ISA sbernici.

Takove jsem znal jen 2 typy, jinak byl vzdy potreba Docking Station...

Potom se uz
> "jenom" pripoji k teto sbernici deska s prevodnikem a pameti FIFO +
> dalsi potrebnosti jako vstupni zesilovac, multiplexer signalu apod.

Pokud chcete prohlizet nejake slozitejsi signaly, je nejvic prace se
synchronizaci.

> Jiste stoji za to uvazovat o prenosu dat pomoci DMA. Je to ovsem o neco
> slozitejsi...

Od 386 16 MHz je prenos dat pomci procesoru efektivnejsi nez DMA. Je to tim,
ze v PC je DMA hloupe navrzeny.

> Pamet FIFO - doporucuji Cypress Semiconductors, velikosti kolem 100Mbit,
> rychlost take az 133MHz - http://www.cypress.com/fifo/index.html
>
> Prevodnik - napr. AD1200 od Analog Devices, zvlasa 100MS/s
> adresa je http://www.analog.com
> Hledam neco podobneho a rychleho, tento ma symetricky vstup, coz
> s sebou nese dalsi komplikace v navrhu vstupnich obvodu.

Souhlasim... i k¨dyz symetrickemu zesilovaci se asi nevyhnete.