Prevodnik z BCD

TomasR tomcopy
Středa Březen 17 11:42:08 CET 2004

>Ahoj vsichni
>
>Nevite nekdo prosim o prevodniku z BCD na sedmisegmentovku.
>Chtel jsem pouzit 4543 od SGS, ktera je s latch, ale jsem
>asi moc narocny a potreboval bych, aby to dovedlo zobrazovat treba
>i jenom prostredni carku (a pod.).Idealni by bylo kdyby tam byl
>latch.
>Potrebuju to k procesoru PIC jako display a nechci aby se procesor
>musel porad starat o display (kdyz muze delat uzitecnejsi veci).
>Vim ze neco podobneho kdysi vyrabel Farchild, ale nevim typ.
>
>Diky Martin

Pokud máš v zapojení společnou sběrnici pro V/V, tak je nejvhodnější
použít latch 574 nebo jiný. K tomu však potřebuješ další bit jako adresu.
Jestliže máš o " dráty " nouzi, tak použij posuvný registr, třeba 164.
Ta potřebuje jeden bit datový a druhý hodinový. Takto lze elegantně
ovládat 8 out bitů.

Tomáš