digi osciloskop - A/D prevodnik

Kosta kosta

From: Ludvik Hoffmann <hoffmann@tc.cas.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, November 25, 1999 11:01 AM
Subject: Re: digi osciloskop - A/D prevodnik

> Z hlediska dostupnosti TDA8703 - da koupit prez pult v GM nebo PS
> elektronic pod 300,-Kc. Maximalni sample rate do 40MHz - to se jeste da
> odebirat do bezne rychle RAM (vyzkouseno na 33MHz). Obaval bych se spise
> analogove casti, zejmena vstupni delice mohou delat problemy.
> Mimochodem, nevite nekdo jak funguji digitalni ociloskopy, ktere maji
> mezni kmitocet mnohem vyssi nez samplovaci? Mam tady osciloskop HP do
> 100MHz, ktery sampluje na 20MHz. Samozrejme pouze periodicky signal -
> sampluje prez vice period. Ale jak si to vytvori vzorkovaci kmitocet?
> [...]

Relativne jednoduchá finta:
Vzorkuji napriklad s frekvencí 10 Mhz - tedy kazdých 100 ns , ale pokud po
prvnim vzorku kazdy nasledujici vzorek posunu
dejmme tomu o 10ns, je mozne po zpetne rekonstukci u periodickych signalu
tvrdit, ze se jedna o samplovani
s frekvenci 100 Mhz. Zpozdeni lze dosahnout vcelku jednoduse zaraznim
patricneho poctu hradel do cesty strobovaciho signalu.
Pri 16-kanalovem multiplexeru a poctu 0 - 15 hradel v jednotlive ceste lze
dosahnou zpozdeni kazdeho vzork zdy o cca 2..5 ns.
Lze to implementovat do FPGA, kde je i vcelku presne definovane zpozdeni.

Kosta

kosta@iol.cz
             Kosta
             P.O.Box 38