Prevodnik z BCD

Martin Šaněk martin.sanek
Středa Březen 17 11:42:04 CET 2004

Ahoj vsichni v konferenci,
dekuju vsem kdo se mi ozvali. Reseni bude patrne hodne.Nechci plytvat Vasim
drahocenym casem na me problemy a tak predem upozornuji, ze dalsi
popis je jenom shrnuti MYCH problemu
Martin

Jesli se nebudete zlobit dovolil bych si male shrnuti.
Je to pro aplikaci scanovani klaves ( u piana) a vysilani MIDI informaci.
Protoze takove piano je potreba obcas preladit nebo zmenit MIDI kanal
a podobne nesmysly tak tam chci zabudovat indikaci (display).
Melo by to fungovat tak, ze pri normalnim provozu nesviti nic.
Kdyz se stiskne tlacitko programovani, tak se prestane scanovat klavesnice
na display se neco objevi,  zacnou se scanovat tlacitka na programovani
a s tim spojene dalsi veci.Cili na tom display by mely svitit pouze cisla
( MIDI kanal, octava ...)a pred samotnym programovanim jen jakakoliv
indikace o tom, ze se piano nachazi ve stavu programovani.
(ale ne cislice - aby se to nepletlo).

Chtel bych to udelat s PIC 1657, ten ma jak znamo 2 porty
po 8 a jeden po 4 bitech.
Sel by pouzit latch a adresovat to 8-bitama, ale po zkusenostech v
tehle branzi (myslim hudebni)bych radeji nechal port na scanovani klaves
uplne extra od zobrazovani.
Takze kdyz budu pouzivat 1 port jako vstup(8bitu) a 1/2 druheho jako BCD
adresovani tak mi porad zbyva nejakych 8 dratu.Kdyz na BCD povesim
radic display + multiplexer pro klavesnici ( potrebuju alespon 88 klaves)
tak mi zbyva 6 dratu (2 jsou na chip select). Jeden bude na vysilani
MIDI informaci a jeden na spolupraci s dalsimi podobnymi moduly.
Tolik popis stavajiciho hw.
Pan Hanzal ma uplnou pravdu v tom co pise:
"nevim, jak to zaridit, aby se procesor mohl zaroven starat o displej a jeste
delat nejake uzitecnejsi veci"
lip bych to opravdu nenapsal. Vazne. Samozdrejme daleko efektnejsi
by bylo tam dat  jedno nebo dvouradkovy display po 16 znacich
a vypisovat tam primo co se kde deje.Ovsem to pro me zni jako
sci-fi.Mozna nekdy za par let. A tak tady vymyslim jak na
malo dratu dat co nejvic zarizeni.
Sehnal jsem datasheet na MM74C912 (radic displaye od Farchilda) a ten muze
adresovat az 6 sedmisegmentovek nebo muze fungovat jako bargraf  no proste
ma toho moc.Je to latchovane a adresuje se to v BCD, vystupy jsou primo
na 7 segm. a ma v sobe i prepinani segmentu.Pokud by to nekoho zajimalo
muzu poslat datasheet. Nyni jsem ovsem ve stadiu kdy vim co tam dat,
ale nemuzu to sehnat, protoze par kousku nikdo nedoveze. Takze jsem vlastne
na uplnem zacatku. Neporadil by mi nekdo jak se tam da dat jedno
radkovy display? :-)))))))

Martin Sanek